Vyhledávač Google (www.google.com) je velmi dobrý fulltextový vyhledávač, který vyhledává webové stránky v internetu. Je to obdoba vyhledávače Seznam, jen je prostě jiný, lepší, dobrý, nebo chcete-li - kvalitní. Dokonce i vyhledávač Seznam přebírá jeho výsledky při vyhledávání ve světě. V našich končinách je kvalitní vyhledávač Google méně znám mezi veřejností, ale jeho obliba neustále stoupá a to především proto, že vyhledává velice kvalitně a rychle. Výsledky vyhledávání z Google jsou velmi relevantní, kvalitní a jsou téměř vždy takové, jaké si uživatel vyhledávačů přeje dostat. Za zmínku snad ještě stojí poznámka, že parazitující google.cz není to samé, co originální google.com (Update: Od 26. srpna 2006 je již i na www.google.cz obsah patřící společnosti Google Inc.).
Každý provozovatel internetových stránek si přeje být na první pozici ve vyhledávači, nebo alespoň na předních pozicích ve vyhledávačích. Důvody jsou jasné - nejvíce návštěvníků přichází obvykle z fulltextových vyhledávačů (již více jak 80%) a vyhledávač Google patří právě mezi kvalitní fulltextové vyhledávače.
Být na předních pozicích ve vyhledávačích vyžaduje obvykle dobrou optimalizaci stránek pro vyhledávače prováděnou zkušenými SEO konzultanty, což jsou lidé, kteří vědí, jak stránky upravit tak, aby se vyhledávačům líbily a aby je vyhledávače upřednostňovaly před ostatními. Optimalizace stránek není užitečná jen pro vyhledávač Google, ale všeobecně pro všechny fulltextové vyhledávače, ale i pro samotné uživatele stránek, neboť jsou při optimalizaci odstraňovány zásadní chyby ve stránkách, které uživatelům obvykle jen škodí. Optimalizací stránek se dá dosáhnout dobrých výsledků jak ve světovém vyhledávači Google, tak v českém vyhledávači Seznam, nebo třeba i v českéme vyhledávači Centrum a v mnohých dalších vyhledávačích. To má samozřejmě blahodárný vliv na zvýšenou návštěvnost vašich stránek, a s tím spojenou i jejich vyšší užitnou hodnotu.
Být na první pozici ve vyhledávačích je složité, někdy téměř nemožné. Rozhodně ale jde dosáhnout výsledků, kdy budou stránky alespoň na první straně výsledků, nebo dokonce mezi prvními třemi až pěti výsledky. Pokud by někdo sliboval první místo ve vyhledávačích, dalo by se o něm téměř se stoprocentní jistotou říct, že je to podvodník a lhář. Na druhou stranu je ale nutno uznat, že někdy jsou výsledky na předních místech tak žalostně nekvalitní především z důvodu málo existujících stránek na hledané slovo, že i slíbit první místo je reálné. Tato situace je však u velmi žádaných slov téměř nemožná, proto při výběru SEO konzultanta, který takovéto výsledky bude nabízet, je na místě být opatrný a pro jistotu si nechat vypracovat nabídku i u konkurence a po pečlivém porovnání nabídek se rozhodnout, kterou firmu nabízející optimalizaci stránek si vybrat.
WebDesign PAY & SOFT - Mapa stránek | Podmínky užití | Prohlášení o přístupnosti | Kontakt
Hosted by: Webhosting TOJEONO.CZ | Design and © by: Pavel Kodýtek - WebDesign PAY & SOFT