SEO nabízí dnes snad už všichni, ale ne každý jej opravdu umí. Optimalizace webových stránek pro vyhledávače je moderní odvětví webdesignu a težko najdete webové stránky zabývající se webdesignem, které by se o optimalizaci stránek alespoň okrajově nezmínily. Mnozí o SEO píší nebo se jím i seriózně zabývají, někteří jej však pouze zneužívají jako nástroj k okrádání klientů.
Mnozí filutové vycítili „možnost snadno vydělat peníze“ a jsou přesvědčeni, ba dokonce přesvědčují i své potencionální klienty, že ví, co vše se pod zkratkou SEO skrývá. Většina těchto rádoby expertů však zná pouze základní principy optimalizace internetových stránek, o kterých se dá dočíst například v archivu konference o SEO a i přesto nabízí své „služby“ s tvrzením, že nabízejí komplexní služby.
Pro kvalitní a úspěšné provedení SEO (Search Engine Optimization) je zapotřebí znát a umět implementovat nepřeberné množství různých technik. Vyvarujte se takových jedinců, kteří nabízejí své služby v oblasti optimalizace pro vyhledávače za podezřele nízké ceny s vidinou, že vás jednodušeji nalákají a lehce si tak přijdou „k snadnému výdělku“.
Tito „rádoby experti“ rádi velmi často prezentují své pochybné „výsledky optimalizace“ v konkurenčním prostředí do zhruba 100.000 výsledků vyhledávání (v Google), mnohdy dokonce i v mnohem menším konkurenčním prostředí. K prezentaci svých „výborných výsledků“ využívají i takové neobecné fráze, na které je lehké se dostat na přední pozice, jako jsou například ve světovém vyhledávači Google: optimalizace stránek Karlovy Vary, nebo například v českém Seznamu: webdesign Karlovy Vary (upozorňujeme, že použité fráze „webdesign Karlovy Vary“ a „optimalizace stránek Karlovy Vary“ jsou pouze příklady!).
Velmi často se setkáte na stránkách těchto podvodníků s obrázky, na kterých jsou na předních pozicích v konkrétním vyhledávači při použití neobecné fráze, nebo s obrázky, které zobrazují již dávno ztracené pozice. Nejjednodušším způsobem pro ověření jejich současných pozic ve výsledcích vyhledávání je vyhledání si těchto frází přímo ve vyhledávačích. Druhým krokem pro ověření kvality těchto „expertů“ je pak převedení neobecné fráze pro vyhledávání na obecnou frázi, jako například ve vyhledávači Google: optimalizace stránek, nebo v Seznamu: webdesign (upozorňujeme, že i zde použité fráze jsou pouze příklady!).
Dalším zajímavým úkazem u těchto podvodníků bývají velmi často nevalidní jejich vlastní stránky. Je pravdou, že ne vždy musejí být webové stránky dokonale validní, ale u profesionálů, kteří nabízejí své služby se validita webových stránek dá považovat za standardní. Validitu jejich stránek si můžete vyzkoušet sami pomocí on-line W3C validátoru. Pokud výsledek validátoru bude podobný tomu, jako je výsledek na tomto obrázku a nebo třeba na tomto obrázku, je dost pravděpodobné, že se může jednat o jednu z podvodných firem. Bohužel ale ani výsledek, který je validní, nemůže naopak nezaručit, že se nejedná o podvodníka.
Mnoho SEO-konzultantů se nerado chlubí svými pracně dosaženými výsledky v optimalizaci webových stránek, protože mají mnohdy oprávněný strach z toho, že jejich konkurent „okouká“ jejich metody a s jejich pomocí se dokáže propracovat na pozice před ně. Právě proto bývá těžké vyhledat skutečné odborníky, u kterých si lze nabízené služby nezávisle ověřit a otestovat. Nicméně, nějaké reference na svých stránkách někteří mívají a alespoň na těchto referencích se dají jejich výsledky předběžně vyhodnotit. Pokud si zkusíte stránky z jejich referencí vyhledat na předpokládané klíčové slovo pro které mohly být stránky optimalizovány, pravděpodobně odhalíte, zda a jak jsou úspěšní.
WebDesign PAY & SOFT - Mapa stránek | Podmínky užití | Prohlášení o přístupnosti | Kontakt
Hosted by: Webhosting TOJEONO.CZ | Design and © by: Pavel Kodýtek - WebDesign PAY & SOFT